Poslodavci trebaju poticati promjene u strukovnom obrazovanju, a modularna bi nastava učenicima trebala omogućiti da završetkom srednje škole imaju kompetencije potrebne za tržište rada. Složili su se oko toga sudionici okruglog stola „Uz učenje temeljeno na radu do bolje skrbi za životinje“ koji je u sklopu Dana Erasmusa organiziran u Zoološkom vrtu Grada Zagreba.

„Novi strukovni kurikuli implementirani početkom ove školske godine imaju za cilj stjecanje kompetencija potrebnih tržištu rada. U modularnoj nastavi naglasak je stavljen na učenje temeljeno na radu te na kvalitetno osmišljene aktivnosti koje će učenicima put do stjecanja znanja i vještina, učiniti zanimljivim. Nastavnici imaju velik prostor za realizaciju vlastitih kreativnih ideja, ali i veliku odgovornost za ostvarivanje definiranih ishoda učenja. Fleksibilnost modularne nastave osigurava ustanovama mogućnost organizacije rada u skladu s vlastitim resursima uz isticanje njihovih specifičnosti i prednosti. Koncept modularne nastave ujedno zahtijeva kontinuiranu suradnju s poslodavcima i praćenje promjena na tržištu rada“, kazala je Heidi Cipriš Madunić, voditeljica Službe za kurikul i programe Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

Na okruglom stolu posebna se pozornost stavila na suvremeno obrazovanje veterinarskih tehničara.

„Modularna je nastava u Veterinarskoj školi Zagreb uspješno zaživjela. Prvih mjesec dana učenici su proveli u prilagodbi s učenja na kakvo su navikli u osnovnoj školi, na učenje temeljeno na radu. To nam je svima bio najveći izazov! Učenici su u prvom razredu srednje škole još uvijek razigrana djeca, a mi se bavimo veterinarskom medicinom u kojoj je izuzetno važna njihova zaštita. Uče u stvarnim situacijama i modelima izvorne stvarnosti. Zahvaljujući tome ‘bubanje’ gradiva odlazi u povijest“, kazala je Monika Boras, dr. med. vet., profesorica savjetnica u Veterinarskoj školi Zagreb.

Srednjoškolci koji se obrazuju za veterinarske tehničare, kroz modularnu nastavu dobivaju više prakse od prethodnih generacija. Tu činjenicu pozdravljaju veterinari, ali i predavači na Veterinarskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

„Učenicima 3. i 4. razreda Veterinarske škole omogućujemo praksu na našim klinikama. Pritom osluškujemo njihove preferencije o tome na kojoj klinici žele biti. Učenici koji nakon mature upisuju Veterinarski fakultet, pokazuju se kao izvrsni studenti“, rekla je izv. prof. dr. sc. Mirna Brkljačić, koordinatorica suradnje Veterinarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Veterinarske škole Zagreb.

U Ustanovi Zoološki vrt Grada Zagreba veterinarski tehničari rade na nizu poslova. Zapošljavaju se u Zoološkom vrtu, njegovu Oporavilištu za divlje životinje i Skloništu za nezbrinute životinje Grada Zagreba.

„Izuzetno nam je važno pronaći mlade ljude sa znanjem i posebnim senzibilitetom za životinje. Naši timaritelji prvi su koji ujutro stupaju u kontakt sa životinjama o kojima se brinemo. Oni su ti koji moraju prepoznati je li životinja dobro, te se o njoj svakodnevno brinuti“, objasnila je Davorka Maljković, zamjenica ravnatelja i voditeljica istraživanja i razvoja u Ustanovi Zoološki vrt Grada Zagreba.

U Ustanovi zato pozorno biraju timaritelje te ih potiču na cjeloživotno obrazovanje.

„Zoološki vrt Grada Zagreba nositelj je Erasmus+ akreditacije. U sklopu programa Erasmus+ naši timaritelji kontinuirano nadograđuju svoje znanje i jačaju vještine vezane uz dobrobit životinja. Pritom se educiraju i o tome kako svoje znanje i vještine prenositi mladim generacijama. Ponosni smo što sudjelujemo u obrazovanju veterinarskih tehničara iz Hrvatske, ali i drugih europskih zemalja“, rekao je Ivan Cizelj, ravnatelj Ustanove Zoološki vrt Grada Zagreba.

Na okruglom stolu sudjelovali su i nastavnici Agronomske škole te Škole drvne tehnologije i šumarstva u Zagrebu.

Dani Erasmusa traju do nedjelje. Ove su mu godine tema europske vrijednosti.

Foto: Zoran Juginović