Iako većina ljudi, pogotovo djeca dignu nos na samu pomisao na kelj, mi ga volimo. Veoma zdrava kupusnjača iznimno zelene boje ne spada među jako stara vrste. Kelj je naime, tek „otkriven“ u 18.stoljeću u Belgiji. Niskokaloričan je i iznimno bogat vlaknima, antioksidantima, vitaminima i svačim nečim dobrim za naše zdravlje. Možda najnepoznatija činjenica o poznatom kelju je ta da sadrži više kalcija od mlijeka!

U Škotskoj kelj spada pod toliko osnovnu prehranu da je sama riječ „kelj“ u nekim dijalektima sinonim za „hranu.“

Dakle, trk u dućan po glavicu kelja.

Osim što ima sve dobro što nam treba za zdravlje, kelj zapravo i nije teško pripremiti. Možemo ga kuhati, pirjati, pržiti, puniti različitim nadjevima, a poslužiti ga možemo kao predjelo, glavno jelo, prilog ili juhu.

Evo recepta za kelj s junetinom na lešo koji je naša zvijezda tjedna:

  1. Nabaviti kvalitetno, svježe juneće meso.
  2. Narezati meso na željene komade (bitno je da komad stane na žlicu)
  3. Nasjeckati crveni luk i mrkvu na sitne kockice.
  4. Meso, crveni luk i mrkvu popržiti na ulju.
  5. Dok se meso pirja, narezati kelj i zakuhati vodu u posebnom loncu.
  6. Preliti kelj kipućom vodom, pustiti minutu dvije i procijediti.
  7. Kada luk omekša i poprimi malo tamniju boju, zaliti sve vodom.
  8. Pustiti da se lagano kuha kojih dvadesetak minuta.
  9. Dodati kelj i krumpir narezan na kockice (može i bez krumpira), ako se jako zgusnulo dodati još vode (tko voli gušće može i bez vode).
  10. Začiniti željenim začinima.
  11. Jelo je gotovo kada je krumpir kuhan.

Dobar tek!